![](/media/lib/56/prowadzenie-samochodu-ca5314850b9ddccd2b7df34bfb0b6dad.jpg)
Najlepsi kierowcy zdają dwukrotnie
19 lutego 2010, 11:27Najlepszymi kierowcami nie są, wbrew pozorom, osoby, które zdały egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem. Zamówione przez firmę Continental Tires badania pokazały, że najlepiej jeżdżą ci, którzy do egzaminu podchodzili dwukrotnie.
![](/media/lib/146/n-nephila-edulis-250371bc44a5ca7fe208466b8cadeb10.jpg)
Pająk przędzie, a szpula nawija
18 stycznia 2013, 13:42Na stole naukowców z Oxford Silk Group spoczywa znieczulona dwutlenkiem węgla samica pająka Nephila edulis. Choć nigdzie się nie wybiera, na wszelki wypadek jej odnóża unieruchomiono za pomocą metalowych sprzączek. Nagle w kadrze pojawia się pęseta. Jedwabna nić zostaje przeciągnięta z gruczołów przędnych do mechanicznego motaka. Odwijaniu zapobiega kropelka kleju.
![](/media/lib/135/n-leaf-4c1fe7431caeeb218b41e50e0ee9ebd5.jpg)
Nissan Leaf podatny na atak
25 lutego 2016, 14:04Najpopulrniejszy na świecie samochód elektryczny, Nissan Leaf, jest podatny na atak hakerski. Troy Hunt i Scott Helme wykazali, że niezabezpieczone API w połączeniu z numerem VIN samochodu, który to numer można łatwo zobaczyć przez szybę, pozwala cyberprzestępcom na przejęcie kontroli nad takimi funkcjami pojazdu jak klimatyzacja czy podgrzewanie siedzeń
![](/media/lib/386/n-anodamit-650de144ecb2f656c020326e10799744.jpg)
Dzięki anodzie z MIT powstaną bardziej pojemne i wytrzymałe akumulatory do smartfonów
4 lutego 2020, 13:48Nowa elektroda, opracowana na MIT, pozwoli na zbudowanie akumulatorów, które przechowują więcej energii i pracują dłużej. Litowa anoda to efekt współpracy naukowców z MIT ze specjalistami z Hongkongu, Florydy i Teksasu.
![](/media/lib/35/ares-8f124102d8238c3362a1c2268176938d.jpg)
Plany Aresa zatwierdzone
12 września 2008, 11:00Dwudziestu czterech inżynierów NASA podpisało się pod planami rakiety Ares I, wstępnie dopuszczając je do realizacji. To najważniejszy krok w rozwoju Ares I - stwierdził Rick Gilbrech z Exploration Systems Mission Directorate.
![](/media/lib/72/sunspiderresultsppb7-c03747d2f3474fcdfc676ef4f59e1fcf.jpg)
Microsoft bez entuzjazmu o rekordach wydajności IE9
19 listopada 2010, 12:59Wszystko wskazuje na to, że Microsoft zaczął w końcu bardziej przykładać się do pracy nad przeglądarką. Koncern poinformował, że silnik skryptowy Chakra Internet Explorera 9 Platform Preview 7 pokonał w teście SunSpider wszystkich konkurentów.
![](/media/lib/168/n-strumienicaskan-c5c0cf2597959312f9d35127d20a2116.jpg)
Drukowane części w silniku rakietowym
25 lipca 2013, 13:12NASA przeprowadziła udane testy wyprodukowanych na drukarce 3D części do silników rakietowych. Dotychczas nie było wiadomo, czy tak zbudowane elementy są w stanie wytrzymać warunki panujące w działającym silniku. Z technologią druku 3D przemysł kosmiczny wiąże olbrzymie nadzieje, gdyż pozwala ona na znacznie szybszą produkcję części oraz na obniżenie kosztów o ponad 60%
![](/media/lib/273/n-zh2-653210c3623c3d0cc748a8ebf4bc5600.jpg)
Chevrolet ZH2, jest cichy, nie grzeje się i jeździ na wodór
3 kwietnia 2017, 13:39General Motors i US Army testują samochód terenowy, który jest cichy, ma minimalną sygnaturę dźwiękową i termiczną oraz poi żołnierzy. Mowa tutaj o zasilanym wodorem modelu Chevrolet ZH2.
![](/media/lib/439/n-hotrunsls-76c85b46def57b9fa8a7d2b4ea6a5e9e.jpg)
Wiemy, dlaczego test najpotężniejszej rakiety w dziejach zakończył się przed czasem
20 stycznia 2021, 17:04NASA oświadczyła, że pierwszy stopień SLS (Space Launch System) – którego gorący test sprzed czterech dni zakończył się znacznie przed czasem – jest w doskonałej kondycji. Po wstępnej analizie danych stwierdzono, że za przerwanie testu po 67,2 sekundy odpowiedzialne było przekroczenie bardzo restrykcyjnych parametrów testu.
![TGV© David Monniauxlicencja: Creative Commons](/media/lib/5/1175624693_023404-99d6ad0e835a95fde8f112677ad3e53e.jpeg)
Rekord w prędkości jazdy po szynach
3 kwietnia 2007, 18:20Francuski TGV pobił rekord w prędkości jazdy po szynach. Ku uciesze pasażerów i obserwatorów, skład rozpędził się do 574,8 km/h. Próby przeprowadzono, oczywiście, w szczerym polu. Do trzech piętrowych wagonów po obu stronach doczepiono lokomotywy, z których każda była wyposażona w silnik o mocy 25 tysięcy koni mechanicznych i specjalne koła.